Nail talk.

publicerat i Beauty/Hair/Makeup;
Försökte piffa till mina hemska naglar igår och de ser faktiskt helt okej ut just nu... Efter en dag på jobbet kommer de dock se lika hemska ut igen. Suck. Är sugen på att göra nagelförlängning igen (brukade alltid ha byggda naglar förut) men hon jag brukar gå till, Patricia (som för övrigt är helt fantastisk), hade inga tider på länge... Vet ni någon bra nageltjej här i Jönköping? 
 
Tried to make my nails look somewhat decent yesterday and right now they actually don't look like a complete disaster... After a day of work they'll probably look horrible again though. Yawn. I feel like going to a salon and get my nails done (I used to always have gel nails before) but the girl I always go to, Patricia (she's the best), didn't have time before august... Need to find somebody else asap!

Taggar: naglar, jönköping, nageltjej, nagelförlängning,;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Johanna:

Den absolut bästa (jag har vart hos många) är absolut Camilla, hon har en salong på nygatan. Perfect nails. Vill du ha fina naglar så ska du absolut gå till henne :)

Svar: Åh det lät ju som någon jag vill gå till! Heter salongen perfect nails? Vad tar hon för nytt set? :)
Natalie Holmström

2:a kommentar, skriven , av Johanna:

Jättefina! Du är så duktig på att göra naglar ju.
Kan du inte visa vad mer du köpte på stan igår? Och lite träningsinspo? Vad du tränar på gymmet tillexempel? :)

Älskar att du bloggar igen! Kram

3:e kommentar, skriven , av Pluttan:

Varför kör du inte gellack? Det är såå populärt nu, finns kit för bara 500kr på kicks så dina naglar alltid är fina det är så lätt att göra

Svar: Jag har haft shellac många gånger (gör det på mig själv för jag har uv-lampa och allt då jag är utbldad nagelterapeut) men nu är jag sugen på långa naglar igen :)
Natalie Holmström

4:e kommentar, skriven , av Lina:

Modern nails ! Akryl ( som håller betydligt bättre än gelé och har snyggare form) Dem tar ca 450:- första gången för fransk, 500 för glitter. sedan 380 åter fransk, 420 åter glitter så dem är otroligt billiga i jämförelse samt att dem är jätteduktiga !! OM du väljer att testa där så ska du be om en tid hos Nin (ägarinnans man) Jobbat i england tidigare och har grymt tempo och riktig kvalité !

Svar: Föredrar faktiskt naglar i gel... Men tack för tipset ändå!
Natalie Holmström

5:e kommentar, skriven , av Monica:

Hej! Antar att du vet skillnaden mellan ett gellack och CND Shellac. Jag driver CND Academy o Shop här i Jönköping, och jobbar även på Esthetica. Vill du ha ett skonsamare alternativ så ska du välja Shellac. Om du vill, kan jag tipsa dig om salonger i stan som jag har diplomerat. Maila mig på [email protected]

Comment here :