Moving to Oslo!

publicerat i Inside my head, Outfits, Worldwide;
Hej fina ni!
Är lite halvdöd även idag, dock inte på grund av fest denna gång ;) Känns i halsen som om jag börjar bli sjuk och det kunde verkligen inte komma mer olägligt! Som jag skrivit lite om tidigare så ska vi ju snart flytta, och denna gång bär det av mot Norge och Oslo (eller ja, strax utanför Oslo, Asker heter det). J åker redan i helgen men jag jobbar en vecka till och sen är jag hemma en vecka efter det och bara är ledig! Dock har vi hyrt ut vår lägenhet från och med helgen så jag flyttar hem till mamma och pappa ett par veckor... Har därför en hel del att packa och fixa med och att min energinivå är på noll känns sådär :( Måste vara pigg nu! Förutom jobb på schemat så ska iväg på ett spännande "möte" på torsdag och så har jag ju lovat och lovat er det där lock-inlägget! Jag fortsätter lova: det kommer ♥
Got some questions about the dress I wore this weekend and I got it at Topshop! Heels: here, purse: Mulberry :)
Hi beauties!
I'm half dead today again but this time there's no partying behind it ;) My throat is starting to hurt and it feels like I am becoming sick- the timing couldn't be worse! As I have written a little bit about before we are moving soon and this time we are headed off to Norway and Oslo (just right outside of Oslo, to Asker). J is leaving this weekend but I still have one more week at work and after that I am going to stay one week more to just spend time with family and friends. Since we have rented out our apartment starting this weekend I am going to stay at my mom and dad's for a couple of weeks... I have so much packing and stuff to take care of so it really sucks that my energy level is beyond low :( I need to be on top now! Aside from work I am going away for an exciting "meeting" on thursday and I know I have promised you that hair curling post! I keep promising you; it will be up soon! ♥

Taggar: outfit, flytt, norge, oslo, asker, hockey, säsong, bröllop, kläder, klänning, topshop, mulberry, boohoo.com;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Finaste prinsessan💘💋

2:a kommentar, skriven , av Frida:

Underbar klänning!

Svar: Tack!!
Natalie Holmström

3:e kommentar, skriven , av Susanna i Oslo - Mamma till Melwin:

Välkomna till Oslo! :) Hur kommer det sig att ni ska flytta just hit? Asker är ett bra ställe att bo på, inte centralt i Oslo men det gör ju inte så mycket för då slipper man alla partysvenskar ;)

Svar: Tack!! Min fästman ska spela hockey i Asker så det är därför vi flyttar dit! Ska bli superkul! Tar mer än gärna emot Oslo-tips ;)
Natalie Holmström

4:e kommentar, skriven , av Janni:

Blir du aldrig trött på att bara flytta runt på hans villkor hela tiden? :) vill du inte satsa på din egna karriär också?:)

Svar: Nej jag är världens mest rastlösa person och jag älskar att resa, dessutom känner jag faktiskt att jag får en hel del erfarenheter av att "flytta runt" också- som jag förmodligen aldrig skulle fått annars. Så just nu har jag faktiskt inget alls emot det :) Angående min "karriär" så vet jag ärligt talat inte vad jag vill göra, men J stöttar mig till 110% när jag vill göra något! Nu när vi flyttar till Oslo kommer jag ju kunna söka jobb också vilket ska bli superkul (vart ju lite svårare i Italien pga. språket och så)!
Natalie Holmström

5:e kommentar, skriven , av Malin :

Bor själv i Norge..betydligt lättare att klättra i karriären samt bättre betalt! :) sen kostar det ju såklart mer att bo och leva men sparar man i Norge och reser eller slösar när man åker hem lönar det sig väldigt bra :) Ska du säga upp dig från Lindex då? Du kan lätt få jobb i klädbutki Oslo! Ska bli kul att följa dig!

Svar: Hihi ja skulle kännas riktigt härligt med mer betalt ;) Vart i Norge bor du? Har bara ett vikariat på Lindex så det tar slut nu när alla kommer tillbaka från semestern...
Natalie Holmström

6:e kommentar, skriven , av jaana:

Just curious..about that bow tattoo..did it hurt when it wwas made? (It's cute)

Svar: It actually didn't hurt much at all! But then again, I guess you kind of forget the pain when it's done and you're happy with it :)
Natalie Holmström

7:e kommentar, skriven , av J:

Möte-ultraljud? Bebis på g? Vore så kul :)

Svar: Haha nej ingen bebis!
Natalie Holmström

8:e kommentar, skriven , av Susanna i Oslo - mamma till Melwin:

Okej! Härligt med hockey, hoppas han/du kommer trivas. "Tyvärr" är nivån här på hockey rätt så tråkig.

Bara att hojta till om du vill ha tips, har bott här i 5 år så kan nog hjälpa till :) Läste att du var på arbetsintervju, kul! Hoppas du får det! Det är säkert inga problem. Nu tycker jag iof att det verkar svårare att få jobb här än när jag fltta hit för nu kommer det ännu fler svenskar än förr för att jobba här pga av arbetslösheten i Sverige så det är lite mer konkurrens.

9:e kommentar, skriven , av Malin:

Kul att du ska flytta till Norge! Har själv bott i Asker. Och är ju lätt att komma till Oslo också om man vill:)

10:e kommentar, skriven , av Malin:

Kul att du ska flytta till Norge! Har själv bott i Asker, trivdes jätte bra där. Och är ju lätt att komma till Oslo också om man vill:)

11:e kommentar, skriven , av Malin:

Kul att du ska flytta till Norge! Har själv bott i Asker och trivdes väldigt bra, och skulle man tröttna på utbudet så är det ju inte svårt att ta sig till Oslo, eller Sandvika heller för den delen.

Svar: Vad kul! Berätta gärna lite om Asker, är såå nyfiken på vad det är för ställe jag ska flytta till! :)
Natalie Holmström

Comment here :