Homemade granola.

publicerat i Food/Recipes;
Gjorde hemmagjord granola här om dagen och den blev helt galet god! Jag har ätit den med yoghurt/kesella/mandelmjölk och allt smakar ljuvligt! Ni måste verkligen prova!
 
Receptet hittade jag på Moas blogg och just smarriga recept- det finns det gott om där! Kika in! :) 
 
 

Granola

 

6 dl havregryn

1 dl cacao nibs

2 dl hackade nötter (jag använde mandlar, pecan och hasselnötter)

1 dl riven kokos

1/2 dl gyllene linfrön

1 dl pumpafrön

1 dl solrosfrön

1 dl maple syrup

1 matsked vanilj extrakt

1 nypa salt

 

Blanda ihop allt i en stor skål. Häll sedan ut på en plåt och baka i en timme på 120 grader. Rör om lite då och då.

 
 
 
 
Made some homemade granola the other day and it turned out soo yummy! I have had it with quark/yoghurt/almond milk and it tastes perfect with everything! You have to make it! 
 
I found the recipe at Moas blog (link to the recipe) and you can find a lot of delicious recipes there, check it out :)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jenniefer:

Åh det måste jag testa, låter jätte gott! Men maple syrup, hittar man det i vilken matbutik som helst? :)

Svar: Ja det tycker jag du ska göra! Japp maple syrup (lönnsirap) finns i de flesta butiker!
.

2:a kommentar, skriven , av Moa:

Vad gullig du är :) Hoppas att det smakade ;)

Svar: Det gjorde den absolut :)
.

3:e kommentar, skriven , av M:

Vanilj extrakt, är det vaniljsocker? Många nya ingredienser för mig :) även cacao nibs finns de på maxi och köpa?

Svar: Jag tog äkta vaniljpulver i min granola men det finns även flytande vaniljextrakt :) Cacao Nibs hittar du hos hälsokosten!
Natalie Holmström

4:e kommentar, skriven , av Emilie:

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,
Emilie
Hittarecept.se

Comment here :