Detox salad recipe.

publicerat i Food/Recipes;
La upp en bild på en sallad jag åt till lunch här om dagen och fick några frågor om receptet, så här kommer det! (Jag ändrade lite och körde mer på "känn", men vill ni ha original receptet så hittar ni det här!)
Du behöver:
- Broccoli & blomkål
- Morötter
- Solrosfrön
- Russin
- Färsk persilja
- Salt, peppar, trocomare/herbamare (örtsalt)
- Eventuellt pressad citron och maple syrup
1. Kör broccoli, blomkål och morötter tills det är finhackat i mixern eller hacka för hand om du inte har "hackningsfunktion" på din mixer. Jag körde varje för sig och blandade dem tills jag tyckte att det var lagom mycket av varje. 
2. Blanda i solrosfrön, russin och hackad, färsk persilja. Även här tog jag bara på känn!
3. Smaka av med salt, peppar och örtsalt. (I receptet står det sedan att man ska ha på citronsaft och maple syrup men jag tyckte det blev grymt mycket godare med denna honey/mustard vinaigrette: 1 msk olja, 1 msk honung, 1 msk vit vinäger och 2 tsk dijon senap)
 
-Enkelt och gott! Enjoy :) 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Adriana:

That looks delicious!

2:a kommentar, skriven , av Emma Hegestrand:

YUM! Måste testas snarast : )

Svar: Det tycker jag! :)
Natalie Holmström

3:e kommentar, skriven , av Frida:

MUMS!

Comment here :