My style this spring.

publicerat i Fashion/Inspo;
Veronica utmanade mig att skriva om min stil i vår, så varsågoda:

Din stil i en mening?
En salig blandning! Jag är en humörsmänniska och klär mig så, ena dagen slitna converse och nästa dag kan klackarna vara höga som hus!

Stilförebild?
Har väl inte direkt någon förebild, men inspireras av människor som klär sig snyggt utan att det ser för konstlat ut, som de här två damerna t.ex;

Olivia Palermo.

Poppy Delevigne.
Vad inspireras du av i vår?
Jag är kär i Louis Vuitton och Mulberrys spring/summer 2012 kampanjer. Brigitte Bardot är alltid en inspiration!
Favoritdesigners/favoritmärken?
Balenciaga, Mulberry, Jeffrey Campbell, Guiseppe Zanotti, Hermés... Listan kan bli lång! Behöver verkligen inte vara "märken" utan H&M och Zara är t.ex. alltid favoriter hos mig! 
Vad tror du på inför våren?
Massor av färg och höga klackar!
Det bästa basplagget i vår?
Enkla t-shirts. Perfekt att bära tillsammans med t.ex. färgade jeans eller korta shorts! Måste vara det lättaste plagget att hotta upp :)

Giuseppe Zanotti, Dsquared2, Acne, Rag & Bone, Chloé, Ted Baker, YSL, Weekday.
Färger i vår?
Mina favoriter är helt klart mint, rosa och svart...
Idealoutfits i vår?
Oj vad svårt, men plaggen här ovan får mer än gärna flytta in i min garderob tillsammans med detta och några schysta jeans! Går att kombinera på så många sätt :)
Skor eller väskor?
Älskar både och! Eftersom jag har ganska basic stil gillar jag vad accessoarerna kan göra för hela oufiten!

Do's and dont's?
Bär det du trivs i och försök inte för mycket!
Ditt senaste köp?
Mintgrön sweatshirt och vit oversized stickad tröja från Zara. 
Fyra saker på vårens önskelista?
Tisha från Céline, Jeffrey Campbell Lita spike i taupe, Proenza Shouler PS11 och gärna plaggen ovan som sagt ;)
-Nu utmanar jag Hanna och Elina, Anna och Tilda!
bloglovin

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av inspireme ❀:

Älskar det! :) Precis min stil med, en salig men fräsch mix!

2:a kommentar, skriven , av Hanna:

Vad intressant och inspirerande att läsa! Olivia och Poppy klär sig klanderfritt. :)

3:e kommentar, skriven , av ANNAWII ♥:

Åh så himla kul!! Älskar dina svar och gör min i helgen!



Kram

4:e kommentar, skriven , av Veronica:

Kul!! :) härlig lista!! :) och snygga prylar som ska adderas på min önskelista ;)

5:e kommentar, skriven , av Frida:

Vad har du för storlek på dina Jeffrey, har du din vanliga storlek? Kram

6:e kommentar, skriven , av Maria-Alexandra:

Alla 6 bilder hade snygg stil! :)

Här i Milano är det vår nu... 14 grader dagtid men dessväre fortfarande kalla kvällar med 1-2 grader. Ser starkt fram emot de varma sommarkvällarna!

7:e kommentar, skriven , av Victoria:

Olivia Palermo & Poppy Delevigne är helt klart mina favorit stilikoner =)

8:e kommentar, skriven , av Svar från Natalie.:

Frida:

Jag har storlek 6 (36) på mina Jeffrey Campbell...Har vanligtvis storlek 35-36 så antar att de är normala/något mindre i storlekarna... :)

9:e kommentar, skriven , av A L I C I A J A S M I N E ♥:

Fin blogg!

Just nu pågår en tävling i min blogg, och det hade vart jättekul om du var med :D Man kan vinna en massa olika saker, bland annat fina smycken, iphone skal, smink tillbehör, wii tillbehör, kläder, hörlurar och mycket mycket mera!

Länk: http://aliciajasmine.blogg.se/2012/february/tavling-vinn-presentkort.html#comment



(förlåt om du inte gillar sånna här kommentarer med tips om tävlingar! kram)

10:e kommentar, skriven , av Mikaela:

nice !

11:e kommentar, skriven , av Gabbi:

Älskar din blogg!! <3

12:e kommentar, skriven , av Ida:

Härligt inlägg :) Gillar bilderna på Poppy Delevigne. Riktigt snygg stil.

Jag blir alltid glad när jag klickar mig in på din blogg :)

13:e kommentar, skriven , av julia korecic:

Hej! Du har inte lust att visa var du hitta din bakgrund, eller göra en till mig om du har gjort den eller säga vem det är som har gjort den! Tycker den är skit snygg och skulle vilja ha den själv, eller något liknande! Tack i färhand.

14:e kommentar, skriven , av Elin:

Har du något tips på vart jag kan hitta en snygg balklänning? Så svårt. Kram!

15:e kommentar, skriven , av Sofia:

Kul att läsa din lista! Skulle gärna haft den rosa skinnjackan jag med...

Comment here :