Sigma Face Kit Review (pt.1)

publicerat i Beauty/Hair/Makeup;
(Detta är ett samarbete jag gör tillsammans med Bekkas.se där jag fått chans att prova och dela med mig av mina tankar och åsikter om borstar/produkter från det välkända, amerikanska varumärket Sigma Beauty. Ställ gärna frågor om det är något ni vill veta mer om eller om det är något ni undrar ♥ Håll även utkik efter erbjudanden och tävlingar!)

Hej fina ni!
Nu har jag äntligen ordentligt internet så jag tänkte passa på att recensera mina nya, fantastiska sminkborstar från Sigma! Jag har hunnit prova dem under ett par veckor och jag kan börja med att skriva att de verkligen har levt upp till mina höga förväntningar! För att det inte ska bli alldeles för långa inlägg så måste jag dela upp det, men jag kommer att skriva kort om varje borste och samtidigt får ni se några av mina vardags-favorit-produkter :) Hope you'll like it! 
Kitet jag recenserar heter alltså "Face Kit" och innehåller fem borstar som även finns att köpa separat, alla borstar är länkade nedan!
Först ut: Sigma Large Powder- F30, en stor, fluffig puderborste med tät, mjuk naturborst. Jag använder denna till mitt löspuder från Laura Mercier och F30:n gör att det lägger sig helt perfekt; lagom mängd och resultatet blir precis lagom matt (ogillar när det blir "för" matt och man ser torr ut)!
Borste nr två: Sigma Large Angled Contour- F40 som jag använder till mitt matta, chokladdoftande solpuder från Too Faced. Även denna borste är i naturborst, den är lite mindre, snedskuren och jag ääälskar hur lätt det är att konturera med denna! (Har även hört att den ska vara super att applicera rouge med!)
Borste nr 3: Sigma Duo Fibre- F50 har både natur-och syntetborst och är egentligen skapad för att ge ett "airbrush" resultat med flytande foundation. Jag använder den dock med mitt cremeblend rouge från MAC och jag är helt salig över resultatet, det blir såå fint och naturligt. Skulle varmt rekommendera F50 till er som är lite osäkra på rouge och det lätt blir lite "påskkärring"effekt- det går inte misslyckas med denna! :)
Fortsättning följer...
(To my international readers: sorry for not translating this, it would make the longest post in history, so hope google-translate works ok, just ask if you have any questions!)

Comment here :