Video: how I curl my hair.

publicerat i Beauty/Hair/Makeup, Video;
Så här kommer den då, min första "videoblogg". Haha, var snälla nu för detta är som sagt första gången jag filmar eller gör något liknande. Jag vet att den är lite "hackig" och jag ser helt kritvit ut av någon anledning...Min dubbelhaka och mina konstiga miner ska vi inte ens tala om haha! Men STRUNT samma: ni ser ju i alla fall hur jag gör :)
 
 
1. Brush through your hair and section it.
2. Now start taking little pieces of that section and curl. As you can see I curl AWAY from my face, a couple of cm from the roots, and I'm holding the iron vertical. I do one side first and when I reach the back of my head I start with the other side- so the curls "meet" at the back.
3. When one section is ready: spray lightly, secure it in a loose ponytail and then repeat. And repeat. And repeat...
4. At the top I'm doing the same again but when I reach the front sections i kind of twist the hair a little bit so the curls really go away from my face. 
5. Spray lightly and let the curls cool.
6. Brush trough, spray and then you're dunzooo!
 
So here it is, my very first "video blog". Haha be kind now, this is my firt time doing a video or anything like it! I know it's pretty "jumpy" and I look white as a ghost for some reason... We shouldn't even mention my double chin and the faces I make haha! But WHATEVER: at least you can see how I do it!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Karin:

Grym du är!

2:a kommentar, skriven , av Stina:

skitsnyggt! vad heter locktången/storlek? :)

3:e kommentar, skriven , av Michelle:

Hi Natalie,your blogg is percet! You look gorgeous and you are very inspirative :) I hope,that is not your last video

4:e kommentar, skriven , av Emma:

Riktigt bra jobbat med videon, supernöjd! Så nu får du allt göra fler ;D

5:e kommentar, skriven , av Angie:

Tack för videon! Du behöver knappast skämmas för den, hur proffsigt som helst ju! Love your hair!

6:e kommentar, skriven , av Emma:

Du är så fantastiskt vacker :)

7:e kommentar, skriven , av Linda:

Äntligen! Tack för videon :) Du är så fin, vad är det för locktång du använder? Kramis!

8:e kommentar, skriven , av Sofia:

Haha oroa dig inte! Du är ju super söt :D

9:e kommentar, skriven , av evelina:

Superfint! Hade inte gjort det bättre själv.. :)

10:e kommentar, skriven , av Linnea:

Roligt med en video. Du får gärna göra fler :)

11:e kommentar, skriven , av jaana:

nice video..and curls.! I have short hair..can't do those now (anyway) :) (lana del rey music?) ;)

12:e kommentar, skriven , av Ida :

Hej, måste få fråga vart man kan köpa en sådan borste du använde och va du hade för spray ? Tack på förhand 😃 kram

Svar: Hej! Min Tangle Teezer-borste köpte jag på Beautybay.com och hårsprayet är min absoluta favorit från Schwarzkopf: Got2B 2 sexy! Kram tillbaka!
Natalie Holmström

13:e kommentar, skriven , av Hanna:

Vad är det för hårborste och hårspray du använder? Du är super vacker!!

Svar: Jag använder en Tangle Teezer (BÄSTA!) och hårsprayet är Got2B Sexy!
Natalie Holmström

14:e kommentar, skriven , av Karin:

Du är ju det vackraste jag sett!! Superfina lockar:)

Svar: Men tack tack tack vad sött skrivet!
Natalie Holmström

15:e kommentar, skriven , av Mary:

You are SOOOOOOOOOOOOOOOOOO beautiful!
LOVE your hair!
I want to see more videos :-)

Beijos*

16:e kommentar, skriven , av emelie:

vad använder du för kamera? :)

Svar: Nikon D5000 :)
Natalie Holmström

Comment here :