Time with friends.

publicerat i Life in Cortina d'Ampezzo;
Hej på er!
Tiden går så himla fort när man har besök här! Det blir lite dåligt med blogg nu, men jag ska försöka hålla er uppdaterade så gott jag kan :)

Kan inte förstå att vi redan haft två dagar med våra fina vänner! Igår hann vi inte med så jättemycket eftersom vi inte var i Cortina förrän på kvällen, men lite gott rödvin slank ner på en av de mysiga vinbarerna (minns tyvärr inte vad stället heter), sedan hämtade vi pizza och somnade tidigt.
Idag har vi haft kanonväder så vi har njutit av solen och bara haft det härligt! Jonas var tråkigt nog tvungen att åka på bortamatch i eftermiddags men jag, Kaisa och Ola roade oss ändå. Vi har kikade runt i butikerna, spanade på folk och drack lite gott.

Mitt lilla busfrö tänker rymma!?
Dagens utstyrsel. Kavaj och min nya YSL-tisha som jag fick av mannen min i julklapp ♥
Ola och Kaisa inne i Cortina d' Ampezzo. Visst är det mysigt?!

Blev dock en tidig kväll även idag, vi laddar inför morgondagen och kvällen. I morgon förmiddag har vi tänkt att vi ska prova på lite skidåkning (boh är faktiskt lite nervös... Kommer inte alls ihåg hur man gör!? Håller tummarna att jag överlever och att inga armar eller ben blir brutna!), sen på kvällen blir det så klart party.
-Vad har ni för nyårsplaner?

Hugs & Kisses!




Can't believe that we already spent two days with our friends! Yesterday we arrived to Cortina pretty late, but we had a nice time anyway. We had some delicious red wine and after that we picked up pizza and went to bed early.
Today we have had a beautiful day so we have just enjoyed the sun and the town. Jonas had an away-game tonight so me, Kaisa and Ola walked around all the nice stores and had a couple of drinks on our own.
We are ending this night early as well because tomorrow morning we are going skiing, and tomorrow night we are going to party- of course!
- What are your new years eve plans?


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Marica:

Mysigt att bo i de italienska alperna, var i Corvara en gång för några år sedan, jättefint! Men en fundering som slog mig; vad "gör " man som bofast i Cortina? Känns ju spontant som en väldigt "semestrig" ort...

Comment here :